HTML

lefogyhatsz

33éves kor, férj és két kisfiú, 200nm-es háztartás. Mégis belevágtam a nyári 35 fokos melegben, mert elég volt, változtatni, változni akartam.

Menü

Friss topikok

Címkék

Táplálkozás(om)

2014.01.28. 21:57 :: Kriszti_

nutrition_1390942630.jpg_574x353

Ígértem egy bejegyzést a saját táplálkozásomról!

Nos, erről azt hiszem órákig tudnék egy levegővel beszélni :D na de viccet félretéve, sok mindenen mentem át az elmúlt években. 

Kezdve az abszolút vegyes táplálkozástól. Ez volt a kiinduló. A jól ismert kis pörkölt nokedlival, a rántott hús vasárnaponként, sült krumplival és rizzsel (fehérrel természetesen)! A krumplis tészta és a rengeteg édesség. 
Ebben nőttem fel, ahogy a legtöbben Magyarországon. 

Aztán várandós lettem és híztam rengeteget, iszonyatos súllyal mentem szülni. Most már le merem írni. Az első fiamat 96kg-val a másodikat 106kg-val mentem szülni. 169cm-sen. 

Minden evő voltam, jókat és nagyokat ettem. A gyermekeim pedig szép nagyra nőttek odabenn. 4,48kg és 4,64kg-val szültem a két fiút. 

Az első várandósság után, még fiatal voltam, elég gyorsan lefogytam, bár a szoptatás alatt elképesztő étvágyam volt, így a második fiamat már 80kg-val kezdtem el várni. 

A második kisfiam 7 hónapos korában pedig áttértünk a vegán táplálkozásra. Ez az a fajtája a vegetarianizmusnak, amikor semmilyen állati eredetű élelmiszert nem eszel, tehát sem tejet, tejterméket, sem tojást és húst sem természetesen. (a mézről megoszlanak a nézetek, mi betegeskedés esetén fogyasztottunk mézet)

Érdekes tapasztalás volt. A tojást és a húst könnyű volt elhagyni. Ami azt illeti a hús evés egy ideje már morálisan nagyon zavart. (évek óta őszintén szólva) a tejtermékekről leállni sokkal nehezebb volt, de mivel a nagyobbik kisfiam és a kicsi is (anyatejen keresztül) allergiás tüneteket mutatott erős volt a motiváció. 

Évek teltek el így, mire először érezni kezdtem a vágyat, egyfajta igényt a tejtermékekre. Behoztuk a család táplálkozásába, de rögtön mindenki allergiával reagált. Akármilyen kis dózisban próbáltam. 1-2 ilyen hetet újabb fél-1 éves tiszta vegánság követett. 

Aztán úgy 3 évvel ezelőtt egy ökofaluban élve sokféle érdekes emberrel megismerkedve kipróbáltam ezt-azt. 

Az egyik ilyen a PH-diéta volt. Ennek lényege a lúgosítás. Ekkor úgy 90kg körül mozogtam újra. 
Az egyik fő teendő, a zöld italok fogyasztása mellett, a tiszta víz fogyasztása a testsúly kilogrammok arányában. Nos ez nálam, azt hiszem, napi 7liter vizet jelentett. Elképesztő mennyiség, de működött. Pár nap alatt álltam rá erre, értelemszerűen kevesebbet ettem és rengeteget jártam pisilni. De a hasam sokat apadt. 


Nem is tudom miért hagytam abba, de rövid ideig éltem csak e szerint. 

Egy másik irányzatot egy nagyon kedves barátunk ismertette meg velünk. Bicsérdy Béla egy méltatlanul kis hírnevet szerzett gondolkodó volt, aki önmagán kísérletezte ki a nagyon hosszú élet titkát. (sajnos nem tudta bizonyítani, a nézetei miatt üldözték, disszidált és végül - ha jól tudom - öngyilkos lett, de legalább is misztikus módon eltűnt) 
Ő nem kevesebbet állított, mint azt, hogy, ha csak napi 2x eszünk, délben gyümölcsöt (és esetleg kenyeret), vacsorára pedig zöldséget (és esetleg kenyeret), hozzá esetleg kevés nyers tejterméket, akkor 100 évekre is meghosszabbíthatjuk az életünket. 

De az ő módszere nem csak a táplálkozásról szól, nagyon fontos a testmozgás és a test más megpróbálása is. (ő pl. a hóban is mezítláb járt a kertjében, úszott télen is nyílt vizen és úgy általában nagyon közel élt a természethez.) Testmozgás, légzés, napfürdő és nyers táplálkozás volt a bázisa az életmódjának. 

Kipróbáltuk az ő általa ajánlott táplálkozási modellt (vegán verzióban) de sajnos CSAK a táplálkozást. Ez nálam újabb hízást eredményezett és gyakori rosszullétet. Alig vártam a delet és ekkor túl sokat ettem.

Később kiderült miért nem bírtam ezt a fajta táplálkozást - következő év elején kiderült, hogy inzulinrezisztenciám van. Ez egy olyan állapot, amikor a szervezet túl nagy inzulintermeléssel reagál a megevett ételre, majd ez után a vércukorszint drasztikusan leesik és újra enni kell, vagy remegős rosszullétet érez az ember. 

Erre kaptam egy diétát a dietetikustól, de képtelen volt vegán verziót kreálni. Az IR diétában ugyanis nagy szerepe van a tojásnak (a húsnak) és a tejtermékeknek is. Mivel ezekben nincs, vagy kevés a szénhidrát és az egész inzulinháztartásnak a szénhidrát bevitel a mozgatója. Erről majd egy másik posztban. 

A kiírt diétát próbáltam áttenni vegánba, amibe belebuktam és nem csináltam, csak fél árbócon. 

Próbáltam még fehérje diétát is úgy fél évvel később. Ez egy laktovegetariánus időszakban volt, amikor tojást nem, de tejterméket fogyasztottunk. Ekkor fehérjeport is fogyasztottam és úgy egyébként is nagyban megnőveltem a fehérjebevitelem. Ez sem hozott fogyást, de az erőnlétem sokat javult, jól bírtam az akkori heti 6 edzést és az állóképességem is fejlődött. 

Ez után egy újabb vegán időszak jött, mert a fülgyulladásaimra két orvos is azt mondta ekcéma miatt alakulnak ki. Az egyikük pedig azt javasolta hagyjak el az étrendemből nagyon sok mindent és tartsam nagyon alacsonyan a fehérjebevitelt. Ez a gyakorlatban azt jelentette, hogy a vegán étrend mellett elhagytam a cukrot, a kávét, a csonthéjasokat, az élesztőt (ezt amúgy sem nagyon fogyasztottunk) és még ki tudja mi mindent. 
A fülem meggyógyult és egész tarthatónak tűnt ez az egész.

Majd pár hét után újra jöttek a fül tünetek, így elegem lett a megszorításokból és amúgy is nehezebb élethelyzet jött, így megint ettem csokit is, ittam kávét is. A vegánság maradt. 

Nem akartam ilyen bő lére ereszteni, de hát az őszinteség jegyében szeretném ezt a blogot írni, ahhoz meg ez is szervesen hozzátartozik

A jelenlegi helyzet az, hogy érezni kezdtem bizonyos tüneteket és az anyai ösztönöm is azt sugallta hosszabb távra le kell állnunk a teljes vegánsággal és csak egyszerűen húsmentesen étkezünk(ezt viszont több, mint 5 éve töretlenül). Tehát tejtermékeket és tojást is fogyasztunk. Ez utóbbit heti 1 alkalommal, esetleg 2. A tejtermékeket viszont napi szinten. 

Azt kell mondjam boldog vagyok ezzel, nagyon finom ízek jöttek vissza a konyhánkba és merőben könnyebb így ételt készíteni. 

Ami most még hibádzik az az IR diéta. Nagy erőt kell vennem magamon, hogy visszatérjek hozzá, de fontolgatom... ha sikerülne, akkor le tudnám adni - remélem - azt a maradék 5kg-t amit le szeretnék! 

A jelen állapot kb. 63kg, szerintem az 58 ideális volna... ill. onnan lehet majd újra több, ha az már izom épülés :) 

 

Szólj hozzá!

Címkék: étkezés;

A bejegyzés trackback címe:

https://lefogyhatsz.blog.hu/api/trackback/id/tr445787191

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása